Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

SitemapAfdrukken

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Servicefonds, Glasverzekering en Rioolreinigingscontract

Iedere woning heeft zo zijn onderhoud nodig. Samen met u zorgen we ervoor dat uw woning in goede staat blijft. Sommige klussen moet u zelf doen, zoals het repareren van een lekkende kraan of laten vervangen van een gebroken ruit. Dat is zo geregeld in de wet. Voor andere reparaties is Ons Huis verantwoordelijk. Wie waarvoor verantwoordelijk is, leest u in de folder Onderhoud aan uw woning, wie is verantwoordelijk voor wat?

Zijn reparaties voor u lastig, bijvoorbeeld door onvoldoende handigheid, tijdgebrek of omdat de kosten behoorlijk oplopen als u daar een vakman voor moet inschakelen? Dan maken wij het u graag gemakkelijk. U kunt zich bij ons via 'Mijn Huis' aanmelden voor een Servicefonds, Glasverzekering en rioolreinigingscontract.

Wat is het Servicefonds?

Kleine reparaties, zoals het schoonmaken van de goot of sloten vervangen moet u zelf doen. Maar het kan zijn dat u dat niet kan of liever niet doet. Dan maken wij het u graag gemakkelijk met ons Servicefonds. Dit kost u € 5,37 per maand. In de folder Onderhoud aan uw woning, wie is verantwoordelijk voor wat? leest u welke reparaties het Servicefonds dekt.

Wat is een Glasverzekering?

Is er bij u een binnen- of buitenruit gebroken? Dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Behalve als u deelneemt aan onze Glasverzekering. Dit kost u € 0,25 per maand.

Wat is het Rioolreinigingscontract?

Het (laten) verhelpen van verstoppingen in de afvoer of riool moet u zelf doen. Het gaat dan om leidingen en rioleringen in of aan de woonruimte. Als u gebruik maakt van ons rioolreinigingscontract verhelpt A.D.S. Rioolreiniging uw verstopping. Een contract sluit u via Ons Huis af voor € 0,65 per maand.

Wat is niet gedekt in deze fondsen?

  • Onderhoud of reparaties van verbouwingen of aanpassingen die u zelf hebt gedaan; 
  • Schade door misbruik, nalatigheid, slordigheid of ruw gebruik; 
  • Schade door vorst en schade die u had kunnen voorkomen door vooraf maatregelen te treffen.

Aanmelden?

U kunt zich aanmelden voor het Servicefonds, Rioolreiniging en/of de Glasverzekering bij het ondertekenen van uw huurcontract. Heeft u dat niet gedaan? Dan kunt u dat alsnog doen via 'Mijn Huis'.

Reparatie melden?

Valt uw reparatie onder het Servicefonds of de Glasverzekering? Dan kunt u deze eenvoudig melden via 'Mijn Huis'. Of bel ons op (055) 526 25 00.

Zit uw afvoer, leiding of regenpijp verstopt? Bel dan met A.D.S. Rioolreiniging op (0575) 441 112. Dit kan 7 dagen per week.

Tip: kijk eerst in de trefwoordenlijst wie er voor uw reparatie verantwoordelijk is.