Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

SitemapAfdrukken

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

 

Ook Ons Huis neemt haar verantwoordelijkheid om de verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Voorlopig zijn we alleen op afspraak geopend. We verzoeken onze huurders en relaties om zaken per telefoon of e-mail te regelen. Kunnen zaken niet via telefoon of e-mail geregeld worden? Dan volgen we de richtlijnen van het RIVM. Onze medewerkers geven u geen hand en houden minimaal 1,5 meter afstand. We vragen u om ook uw verantwoordelijkheid te nemen en dit te respecteren.

Let op: De situatie rondom het coronavirus kan per dag veranderen. Ook onze aanpak kan dus per dag veranderen. Via onze website houden wij u zo goed mogelijk op de hoogte. De inhoud van dit bericht wordt, wanneer nodig, bijgewerkt. Laatste update: 2 juli 2020.

Bezoek op afspraak
We vragen u om zaken met Ons Huis telefonisch of per e-mail te regelen. Voor dringende zaken die niet per telefoon of e-mail geregeld kunnen worden, zijn we alleen op afspraak geopend. De balie in Warnsveld is gesloten. Natuurlijk kunt u een afspraak maken als dat nodig is in Warnsveld. Dit geldt ook voor de wijkkantoren.

Heeft u een vraag voor Ons Huis?:

Stelt u een telefoontje van Ons Huis op prijs, voor advies of gewoon even een gesprek? Laat ons dat dan weten via bijpraten-at-onshuisapeldoorn.nl.

Ons Huis is op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur bereikbaar. Door de lagere personele bezetting, kan het zijn dat u langer aan de telefoon moet wachten, dan u van ons gewend bent. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Heeft u een afspraak die niet telefonisch kan?
Sommige dingen kunnen niet via de telefoon. In zo'n geval nemen wij vooraf contact met u op. Wij stellen u dan een aantal vragen. Bijvoorbeeld of u op dit moment griep- of verkoudheidsklachten heeft. En of u in een risicogroep valt vanwege uw leeftijd of kwetsbare gezondheid. Op basis daarvan maken wij een maatwerkafspraak met u.

In het uitzonderlijke geval dat een afspraak niet per telefoon of e-mail kan en ook niet uitgesteld kan worden, volgen wij de volgende richtlijnen: we geven geen hand en houden minimaal 1,5 meter afstand. Dat geldt voor onze medewerkers en voor partners die namens Ons Huis werkzaamheden verrichten. We vragen u om ook uw verantwoordelijkheid te nemen en dit te respecteren.

Persoonlijke afspraken met onze medewerkers kunnen worden afgezegd
Had u al een afspraak met één van onze medewerkers? Ook in dat geval neemt de medewerker contact met u op om te bespreken of de afspraak telefonisch kan, of verplaatst moet worden.

Reparaties en onderhoud voeren we contactloos uit
Binnen de richtlijnen die de overheid heeft opgesteld om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, hebben we een manier gevonden om uw reparatieverzoek ‘contactloos’ uit te voeren. Voor uw veiligheid en die van de vakmensen, hebben we daarbij uw medewerking nodig:

  • Voordat we bij u langskomen, vragen we of u of een huisgenoot klachten heeft (hoesten, koorts, verkoudheid). Is dat zo? Dan maken we een nieuwe afspraak op een latere datum.
  • Ook vragen we tevoren of u er bezwaar tegen heeft dat de werkzaamheden worden verricht, bijvoorbeeld omdat u angst heeft voor besmetting of omdat u of uw huisgenoten tot de risicogroep behoren. Is dat zo? Dan maken we een nieuwe afspraak op een latere datum.
  • Blijkt er toch iemand met verkoudheidsklachten in de woning te zijn als onze vakman langskomt? Dan vertrekt hij weer en maken we een afspraak voor een later moment.
  • De vakmensen die bij u over de vloer komen, nemen veiligheidsmaatregelen en houden 1,5 meter afstand.
  • We vragen we u om hetgeen dat gerepareerd moet worden goed bereikbaar te maken voor de vakman.
  • Ook vragen we u en uw huisgenoten om naar een andere ruimte te gaan tijdens de werkzaamheden.

In deze afbeelding kunt u zien op welke manier we er samen met u voor kunnen zorgen dat reparaties en onderhoud contactloos worden uitgevoerd.

Reparaties die spoed hebben, kunt u altijd bij ons melden: (055) 526 25 00. Zulke werkzaamheden krijgen voorrang in onze planning.

Wilt u de huur opzeggen?
U kunt de huur opzeggen met het formulier op onze website. Zodra we de huuropzegging hebben ontvangen, nemen we contact met u op om te bespreken of we wel of niet bij u langskomen voor een vooropname.

Heeft u binnenkort een (groeps)bezichtiging voor een woning?
Wij doen geen groepsbezichtigingen meer. Bij een bezichtiging nodigen we één kandidaat per keer uit.

Huurcontract tekenen en sleuteloverhandiging
Het tekenen van de huurovereenkomst en het overhandigen van de sleutels doen we zoveel mogelijk zonder direct contact. Is dit niet mogelijk, dan regelen we dit met u op kantoor.

Maakt u zich zorgen of u de huur op tijd kunt betalen? 
De landelijke maatregelen om verspreiding van het coronavirus te beperken treft veel mensen. Ook in hun portemonnee. Maakt u zich zorgen of u de huur op tijd kunt betalen? Neem dan direct contact met ons op. Onze incassomedewerkers zoeken, waar mogelijk, samen met u naar een passende oplossing.

De overheid komt vanwege het coronavirus met maatregelen om banen en inkomens te beschermen en de gevolgen voor zzp’ers, mkb-ondernemers en grootbedrijven op te vangen. U leest er meer over op www.rijksoverheid.nl en op de website van de gemeente Apeldoorn.

Heeft u hulp nodig?
Kijk voor praktische hulpvragen en -aanbod op:
Apeldoorn: https://www.apeldoorn.nl/ter/coronahulp.
Zutphen: https://www.perspectiefzutphen.nl/

Meer informatie
Op de website van de Rijksoverheid leest u de laatste ontwikkelingen over het coronavirus in Nederland.