Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

SitemapAfdrukken

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

woensdag 19 september 2018

Hoe tevreden zijn onze huurders eigenlijk?

Iedere dag werken onze medewerkers hard voor tevreden huurders. Maar hoe tevreden zijn die huurders nou eigenlijk? En op welke vlakken moeten we ons verbeteren? Ruim duizend huurders spraken zich in de afgelopen periode uit over onder andere hun woning, de buurt en de dienstverlening van Ons Huis. Net als in 2016 rolde daar een mooi cijfer uit: 7,5.

Huurders zijn vooral positief over de goede service (snel, goed bereikbaar, vriendelijk) en het prettige wonen. Verbeterpunten zijn er natuurlijk ook. Zo moeten we vaker onze afspraken nakomen en beter communiceren. In de woning zelf zijn isolatie, vocht en schimmel enkele aandachtspunten. Het gemiddelde cijfer voor de kwaliteit van de woning is volgens huurders een 7.

Thuisgevoel

Wat verder opvalt in het onderzoek is dat het thuisgevoel in de buurt afneemt. Er is wel prettig contact met de buren en het gevoel van veiligheid is er ook, maar beide punten scoren minder dan twee jaar geleden. Ook de betrokkenheid bij de buurt is niet zo hoog. Toch gaven huurders gemiddeld een 7 voor hun buurt.

Huurders bedankt!

De mooie cijfers zorgen voor blije gezichten bij Ons Huis. Daarnaast laten de uitkomsten goed zien wat nog beter kan. Daar gaan we de komende periode enthousiast mee aan de slag. Tot slot bedanken we de 1.117 deelnemers voor hun eerlijke mening.