Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

SitemapAfdrukken

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Huurbetaling

Als u een woning huurt, heeft u een huurcontract en betaalt u huur aan Ons Huis. U bent verplicht om het huurbedrag te betalen vóór de eerste dag van elke maand. Dit kan het gemakkelijkst via automatische incasso. Er zijn ook andere manieren om de huur te betalen.

Machtiging

Dit is de gemakkelijkste manier om uw huur te betalen. Zowel voor u als voor ons. U geeft opdracht aan Ons Huis om elke maand het huurbedrag van uw rekening af te schrijven. Dit heet automatische incasso. U hoeft er dan zelf niet aan te denken. Zorg wel dat er rond de betaaldatum genoeg geld op uw rekening staat. Anders zal de automatische incasso storneren. Daardoor kan de huur toch te laat bij ons binnenkomen.

Machtiging regelen

Om Ons Huis te machtigen de huur automatisch af te schrijven, hebben wij het IBAN-nummer nodig van uw rekening waarvan u de huur afgeschreven wilt hebben. Zodra wij uw rekeningnummer weten, sturen wij u een SEPA machtigingsformulier toe en een antwoordenvelop. Na datering en ondertekening stuurt u het formulier aan ons terug. Ons Huis laat u daarna schriftelijk weten vanaf welke datum wij de huur automatisch gaan afschrijven.

Anders betalen

Wilt u liever de huur niet automatisch van uw rekening af laten afschrijven? Geen probleem. U kunt uw huur ook op andere manieren betalen: per acceptgiro, via telebankieren of een periodieke overboeking via uw eigen bank of met uw pinpas in ons kantoor.

Voorkom huurachterstand

Het is de bedoeling dat u de huur vooruit betaalt. Dit is wettelijk vastgelegd. Betaalt u niet op tijd? Dan loopt u huurachterstand op. U ontvangt dan eerst een herinnering en daarna een aanmaning. Heeft u dan nog niet betaald, dan moet Ons Huis verdere stappen ondernemen. Voorkom deze vervelende situatie!

Problemen met de betaling van uw huur? 

Neem tijdig contact op met Ons Huis als u problemen hebt met uw huurbetaling. 
Wij kunnen samen met u naar een oplossing zoeken. U betaalt dan bijvoorbeeld het bedrag in gedeeltes (termijnen). Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. Als wij met u een betalingsregeling afspreken, dan moet u zich aan de gemaakte afspraak houden. Gebeurt dit niet, dan schakelen wij alsnog een deurwaarder in. Is een betalingsregeling met u niet mogelijk? Zoek dan hulp bij de Gemeentelijke Kredietbank of andere instanties die u kunnen helpen.