Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

SitemapAfdrukken

Translate

Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Wat gebeurt er bij een overlastmelding?

Heeft u een overlastmelding gedaan? Hier leest u wat Ons Huis doet. En wat wij u vragen om te doen.

Wij onderzoeken de overlast

Nadat uw melding is binnengekomen, onderzoekt onze woonconsulent de ernst van de overlast. Soms doet hij of zij buurtonderzoek. Onze woonconsulent gaat met u in gesprek over de situatie en wat u zelf heeft gedaan om de overlast op te lossen. De uitkomst kan zijn dat u zelf weer met de buren in gesprek moet gaan. Al dan niet samen met buurtbemiddeling. De uitkomst kan ook zijn dat u voor langere tijd de overlast die u ervaart bijhoudt op papier.

Wat doet u zelf bij een melding?

Als u overlast meldt, dan vragen wij u eerst zelf in gesprek te gaan met de veroorzaker. Al dan niet samen met buurtbemiddeling. Ook houdt u de overlast bij op een formulier. Soms is dat voor langere tijd. Verder vertelt u het aan de woonconsulent als de situatie verbetert of verslechtert.

Wij maken afspraken met de veroorzaker

Als er sprake is van ernstige overlast gaat onze woonconsulent in gesprek met de veroorzaker. Hij of zij maakt afspraken om de overlast te stoppen. Ondertussen houdt u bij of en welke overlast u (nog) ervaart. Onze woonconsulent bespreekt met u op een afgesproken tijd of de afspraken zijn nagekomen. En of de situatie is veranderd. Is dit niet het geval? Dan maakt de woonconsulent nieuwe afspraken of neemt dwingende maatregelen richting de veroorzaker.

 

De melding volgen?

Ga naar 'Mijn Huis'