Ga naar de inhoud

Voor je huurwoning betaal je iedere maand huur. Het bedrag moet voor de eerste dag van elke maand bij ons binnen zijn. Je kunt op verschillende manieren betalen. Hieronder lees je er meer over.


Automatisch betalen
De makkelijkste manier van betalen is via een automatische afschrijving. Jij geeft ons dan toestemming om elke maand het huurbedrag van je rekening af te schrijven. Handig, want dan hoef jij er niet meer aan te denken.


Betalen via iDeal
Wil je iedere maand zelf de huur overmaken? Dan kan dit eenvoudig via Mijn Huis. Je kunt daar via iDeal betalen met internetbankieren.


Pinnen op kantoor
Betaal je liever via pin? Dat kan bij ons kantoor aan de Waterloseweg 3 in Apeldoorn. Je kunt de huur niet contant betalen.


Betaal op tijd
De huur betaal je altijd vooruit. Dus op de eerste van de maand moet de huur van die maand op onze rekening staan. Betaal je te laat, dan heb je een huurachterstand. Je krijgt dan van ons een herinnering. Betaal je dan nog niet, dan krijg je een aanmaning. Staat de huur daarna nog steeds niet op onze rekening? Dan moeten we verdere (juridische) stappen ondernemen. Dat is niet prettig, dus voorkom deze vervelende situatie.


Veelgestelde vragen over huur betalen:

Je kunt de huur op verschillende manieren betalen:

Automatische incasso
De makkelijkste manier: een automatische incasso. Je geeft ons dan toestemming om de huur automatisch van je rekening af te schrijven. Handig, want je hebt er geen omkijken naar. Geef je IBAN aan ons door, dan regelen we dit samen.

MijnHuis
Je kunt de huur ook via MijnHuis betalen met iDeal.

Anders betalen
Je kunt de huur ook anders betalen: via internetbankieren of een periodieke overboeking via de bank. Of met je pinpas op ons kantoor. Je kunt niet contant betalen.

Problemen met betalen?
Bel ons gerust: (055) 526 25 00. We zoeken dan samen naar een oplossing.

Automatisch betalen is de makkelijkste manier. Je geeft ons dan toestemming om de huur automatisch van je rekening af te schrijven. Handig, want je hebt er geen omkijken naar.
Geef je IBAN aan ons door, dan regelen we dit samen.

Als je in de woning het huurcontract ondertekent, moet je ook de eerste huur betalen. Dit kan niet contant, dus neem je pinpas mee.

Je mag het bedrag ook vooraf overmaken op bankrekeningnummer NL24 INGB 0653 0130 94. Zorg dan wel dat het bedrag op onze rekening staat als je bij ons het huurcontract tekent.

Let op: betaal je niet of staat het bedrag niet op onze rekening, dan krijg je geen sleutels van de woning.

Ja, dat kan. We kunnen je betaling doorgeven aan de deurwaarder.

Nee, dat kan niet. We kunnen de huur alleen rond de 1e van de maand van je rekening afschrijven.

Wil je toch op de 20e betalen? Dan kun je dit zelf inplannen via internetbankieren.

Nee, dat gaat niet. Als het niet lukt, betaal dan zo snel mogelijk zelf de huur.

Je kunt de huur op verschillende manieren betalen:
Via internetbankieren of een periodieke overboeking via de bank. Of met je pinpas op ons kantoor. Je kunt niet contant betalen.

Let op: lukt het ons twee maanden achter elkaar niet om de huur van je rekening af te schrijven? Dan stopt de automatische incasso. Vanaf dat moment krijg je een acceptgiro voor de huurbetaling.

Problemen met betalen?
Bel ons gerust: (055) 526 25 00. We zoeken dan samen naar een oplossing. Bijvoorbeeld een betalingsregeling.

Je hebt verschillende mogelijkheden:

  • verander het eenvoudig zelf via Mijn Huis
  • bel ons: (055) 526 25 00
  • stuur ons een e-mail
  • kom langs aan de Waterloseweg 3 in Apeldoorn

Betaal je per automatische incasso?
Stuur dan een nieuw machtigingsformulier naar ons toe.

Ja, dat kan. Je hebt dan de volgende codes nodig:

  • IBAN: NL24 INGB 0653 0130 94
  • BIC: INGBNL2A

Vermeld ook altijd je klantnummer en adres.

Vermeld altijd je klantnummer en adres.

Ons Huis Apeldoorn
NL24 INGB 0653 0130 94 bank nummer 

Meld ook altijd je klantnummer en adres.

Ja, meestal* kunnen we dit zien. Bel ons gerust even: (055) 526 25 00.

*Er zit een dag vertraging in de betaling. Als je gisteren of vandaag betaald hebt, kunnen we dit nog niet zien.

Een woning ontruimen doen we liever niet. Het is de laatste optie die we kiezen. Helaas zit er soms niet anders op.

Als je de huur niet op tijd betaalt, gaan we eerst met je in gesprek. Helpt dat niet, dan komt eerst een deurwaarder in beeld en daarna eventueel de ontruiming via de rechter.

De huur moet altijd vóór de eerste van de maand betaald zijn.